Campanya sobre campanya i sobre campanya, una. No es deixin enganyar. Hi ha llum més enllà de les pancartes, dels petons en el mercat, dels somriures retocats (en plan Cambio radical) i dels
puc prometre i prometo. Aquesta campanya bull en noves idees. Ja els havia presentat
un decàleg d'innovacions polítiques. Avui els ofereixo una segona part. M'acompanyen?.
1. En Pere Albó serà el futur alcalde de Sant Feliu de Guíxols. Poden entrar en
el seu web i tafanejar les 100 propostes que canviaran la ciutat. I si estan molt ocupats, es poden
descarregar els arxius en el seu mp3 i escoltar-los mentre juguen al pàdel.
2. M'ha agradat molt la proposta del PSC Maps. Diran que és una neura geogràfica, però crec que des de Google Maps, Panoramio o Google Earth, gairebé tot serà georeferenciat, situat en un mapa: des dels convents de les devotes descalces als punts de venda de cassettes d'Enrique i Ana. Per això, el PSC ha encertat en aquesta proposta: la cartografia de la propostes polítiques.
3. La política 2.0 és personalització. D'entre les noves propostes, m'agrada especialment l'entorn de Miguel Sebastián. Aquí poden trobar tots elements 2.0: vídeos, blogs, diggs, núvols de tags... A mi particularment, m'encanta la seva proposta de programa personalitzat. Política 2.0 en estat pur.
4. Si volen prendre el pols de la revolució política, facin un tour per youtube. N'hi ha de tots els colors. Començo per una perla que ha trobat el ratolí cibernètic Netoratón. És la resposta de Txema Oleaga (PSE) a unes desafortundades declaracions d'Ibon Bengoetxea.
L'equip de campanya d'en Jordi Hereu combina vídeos "seriosos" (declaracions, propostes) amb aquesta paròdia d'anàlisi política.
I com l'alegria és una cosa que va per barris, facin un cop d'ull a la campanya d'un tal
Oña del PP de Fuengirola. Com és?. Com un casament a les tres de la matinada, quan els familiars ha perdut el sentit del ridícul, el sentit de la verticalitat i el sentit de l'oïda.
5. Però no ens enganyem. La Factoria IU és en aquests moments la Universal Studios del youtube polític. Aquesta és una recomanació de
don Royo Amenábar. Si volen veure més, comprin crispetes i passin per
Contigo es posible.
Actualització. Un fidel lector em comenta la campanya de Jorge Juan per les municipals de València. Entre les seves propostes, dues hores per prendre el sol, òpera gratuïta per a tots els valencians i busos urbans descapotables. Si la política utilitza els mitjans de la publicitat, la publicitat ha decidit envair el mitjà polític.