05 de març 2015

Turisme 1S



El turisme sempre és un fet social; fins i tot quan viatgem sols ens relacionem amb nosaltres mateixos. 

La indústria turística està organitzada per a resoldre la connexió entre objectes i subjectes. Els subjectes (turistes) es relacionen amb els objectes del lloc (monuments, empreses, productes...). I tota la lògica de l'enginyeria turística intenta resoldre la relació entre subjectes i objectes. De les oficines de turisme a la senyalització, de les apps als prescriptors o les guies, el turisme ha estat un intent d'apropar aquests elements locals a la mirada curiosa dels visitants.

El turisme que ve serà sobretot una connexió entre subjectes. La nova enginyeria turística s'ha d'ocupar de relacionar primer els turistes amb els residents, segon els turistes entre ells i tercer els turistes amb els ciutadans mòbils. Connectar persones, afavorir interaccions, crear entorns que facilitin l'intercanvi d'experiències, de mirades, de relats. Reconvertir el turisme en un fet social, en el que es creen aquells instants màgics de contacte entre dos universos personals allunyats. 

La gran aventura del turisme que ve és re-construir el Turisme 1S, el turisme social. 

02 de març 2015

Com sobreviure al World Mobile Congress



Durant una setmana, Barcelona és la capital del mòbil, el centre de l'univers dels smartphones. I per un moment, al país ja no es parla de processos, de futbol, de pujols o de messis. Durant una setmana, als vermuts, als sopars d'empresa, als esmorzars en família i fins i tot a les discussions del WhatsApp es parla de mòbils. Podria passar que vostè tingui problemes per a programar la televisió i per a desactivar les invitacions al Candy Crash i senti que durant una setmana no té absolutament res a dir. No pateixi, es pot sobreviure al WMC amb només 20 frases. El 89% dels articles de diari, de les anàlisis professionals i de les converses experts es limiten a aquestes sentències. Digui-les amb seguretat i amb mirada intel·ligent i passarà per un Zuckerberg qualsevol.