tag:blogger.com,1999:blog-18204584.post2721327108471261876..comments2023-10-30T08:41:26.380+01:00Comments on De bat a bat: Matisant el professor Germà Bel (II)Donairehttp://www.blogger.com/profile/14362084459326029139noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-18204584.post-72630309989853255552012-10-09T11:19:49.765+02:002012-10-09T11:19:49.765+02:00Certament gràcies a l’aeroport de Girona s’ha pogu...Certament gràcies a l’aeroport de Girona s’ha pogut potenciar l’economia de la zona en general, però no és comparable amb el de Castellò per exemple, doncs el de Girona es va construir en resposta a una demanda de transport, turístic en aquest cas, i que tenia raonables garanties d'amortització. El de Castelló i d'altres no.<br /><br />Cert que de vegades primer ha de venir la infraestructura i després ja arribarà el mercat, però això s’ha de tenir molt estudiat perquè pot ser no arriba mai, i mentre esperem que arribin els guanys tenim una infraestructura que no només ha costat centenars o milers de milions, si no que a sobre està generant una despesa intolerable. Si a més tot això succeeix en un context d'extrema crisi econòmica, en la meva humil opinió, ja és un problema de prioritats, per dir-ho maco. Primer s’ha de garantir el benestar, després ja vindrà el creixement si és que ha de venir, que no té perquè. Hi ha molt a parlar en aquest tema.<br /><br />De totes formes ens hem desviat totalment del tema principal. No estem discrepant d'un sistema o d'altre. Del que la població s’està adonant és que aquestes obres i infraestructures no responen directament a una millora del mercat. Sí que responen directament als interessos personals i/o de partit d'una gentussa, malauradament majoria entre l’elit política i judicial d'aquest país, que mitjançant concessions de dubtosa legalitat, contractes sense concurs, comissions de sotamà i un llarg etcètera, estan passant diners de l’erari públic a les seves pròpies butxaques. Al mateix temps que la taxa d'atur és del 25% i creixent, els desnonaments estan a l’ordre del dia, les prestacions desapareixen davant els nostres ulls, els impostos pugen a tots menys als que tenen acumulada ja la fortuna, etc. En realitat és aquest el tema principal.<br /><br />Lluís Urpí.Lluís Urpíhttps://www.blogger.com/profile/10067312605855596308noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-18204584.post-70884585976581251662012-06-19T13:39:21.445+02:002012-06-19T13:39:21.445+02:00hola
cada cop que tinc més informació, em costa m...hola<br /><br />cada cop que tinc més informació, em costa més definir la meva posició.<br /><br />estic d'acord amb el binomi infraestructures-territori, i les possibilitats que apareixen quan hi ha unes infraestructura nova, i que això és un bon camí cap a la igualtat d'oportunitats, diga-li federal, o com tu vulguis<br /><br />però, avui, el president Mas se'n va cap a Massachusetts, on té la intenció de potenciar la bio-regió, allà en són capdavanters, i ho son ja que hi ha la MIT<br /><br />així doncs, en que quedem?<br />repartim o busquem pols internacionals?<br />jo voldria les dues, però no hi ha diners per tot, per tant, que hem de fer professor Donaire?Joan Carlesnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-18204584.post-64648473995103847602012-06-11T10:13:34.800+02:002012-06-11T10:13:34.800+02:00I els perjudicis ambientals que provoquen determin...I els perjudicis ambientals que provoquen determinades infraestructures? Abans de destruir territori, no s'hauria de valorar fins a quin punt és imprescindible? A mi em fa molt de mal que els meus diners hagin servit per perpetrar pífies com els aeroports d'Alguaire i Ciudad Real, ambdós construïts en zones de gran valor ecològic, ara desaparegudes sota el ciment de forma inútil.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-18204584.post-82435606285553306482012-06-11T00:45:12.856+02:002012-06-11T00:45:12.856+02:00Bona nit,
Abans de fer el comentari, et felicito ...Bona nit,<br /><br />Abans de fer el comentari, et felicito per l'excel·lent blog que tens.<br /><br />Respecte al comentari de les dues entrades "Matisant el professor Germà Bel":<br /><br />Estic molt d'acord en moltes de les coses comentades. No obstant, crec que quan es tracta de gestionar despesa pública, s'haurien de tenir previsions de viabilitat de la inversió abans de fer-la; en aquest punt no veig tan clara la causalitat infraestructura-creixement. Efectivament l'aeroport de Girona ha impulsat substancialment la regió i això fa que poguem tenir una Catalunya descentralitzada, com molt bé dius i que a mi personalment també m'agradaria. <br />Malauradament no en tots els casos ha estat així. Parlant ara d'Espanya, una millor tria de les inversions públiques en infraestructures, de ben segur que haguès estat més eficient pels pressupostos. Es possible que la xarxa aeroportuària espanyola sigui eficient, el que ja no tinc tan clar es l'eficiència del conjunt d'aeroports i estacions d'AVE ho sigui també. Quan gairebé totes les capitals de provincia estan connectades per AVE i tenen aeroport, Catalunya (i per extensió Espanya) segueix desconnectada d'Europa, sense el corredor mediterrani i amb aeroports infrautilitzats.<br /><br />Tot i que el retorn en les inversions en infraestructures es molt llarg en el temps, es tracta de recursos públics amb els que s'hauria d'estudiar molt cada inversió.<br /><br />Gràcies.Anonymousnoreply@blogger.com