WC. 2.0
Les aplicacions 2.0 estan transformant la manera de fer turisme. Imaginem que vostès, per exemple, tenen la intenció de visitar Nova Zelanda. Doncs bé: només cal que entrin en el Travel Planner que ha dissenyat l'Oficina de Turisme de les nostres antípodes i ja poden crear la seva ruta, amb els nodes més rellevants i els espais d'allotjament. És com un agent de viatges on line.
Un dels canvis més rellevants ha estat, però, la capacitat de connectar els turistes entre sí. És possible que en el seu darrer viatge hagin constatat que l’aire condicionat de l’hotel només funcionava el dilluns, que les habitacions amb vistes amb el mar només disposen de llibres d’il·lustracions sobre Escòcia i ni una sola finestra o que per accedir a l’habitació situada en el pis 23è cal fer dos dies i mig de cua a l’ascensor. Tripadvisor s’ha consolidat com l’entorn de referència que permet relacionar les opinions dels visitants. Una xarxa de turistes intercanviant informació és, segurament, la millor metàfora del turisme 2.0.
Les companyies aèries també han millorat les seves prestacions. L’aeroport de Dallas és el primer que disposa de sistemes de càrrega per a mòbils, PDA o portàtils amb connexió a Internet. Per a aquells que han d’actualitzar el seu blog entre vol i vol. Però no em negaran que la proposta més extravagant és la que planteja la línia Virgin. En els vols nacionals de l’empresa, els passatgers podran xatejar entre sí i mantenir converses sobre política, futbol o sexe mentre estan volant.
És cert que les diverses aplicacions han de fer front a un problema bàsic, com és el suport. Quin és l’aparell que proporciona la informació?. Amena i Salamanca van idear el servei sobre PDA, que encara s’ofereix en el portal de patrimonio movil, tot i que el balanç de la iniciativa és força negatiu. Probablement, el futur passa per aplicacions sobre mòbil que disposin també de GPS. Alguns s’han aventurat amb propostes imaginatives que combinen la ràdio, el GPS i la informació turística.
Un dels canvis més rellevants ha estat, però, la capacitat de connectar els turistes entre sí. És possible que en el seu darrer viatge hagin constatat que l’aire condicionat de l’hotel només funcionava el dilluns, que les habitacions amb vistes amb el mar només disposen de llibres d’il·lustracions sobre Escòcia i ni una sola finestra o que per accedir a l’habitació situada en el pis 23è cal fer dos dies i mig de cua a l’ascensor. Tripadvisor s’ha consolidat com l’entorn de referència que permet relacionar les opinions dels visitants. Una xarxa de turistes intercanviant informació és, segurament, la millor metàfora del turisme 2.0.
Les companyies aèries també han millorat les seves prestacions. L’aeroport de Dallas és el primer que disposa de sistemes de càrrega per a mòbils, PDA o portàtils amb connexió a Internet. Per a aquells que han d’actualitzar el seu blog entre vol i vol. Però no em negaran que la proposta més extravagant és la que planteja la línia Virgin. En els vols nacionals de l’empresa, els passatgers podran xatejar entre sí i mantenir converses sobre política, futbol o sexe mentre estan volant.
És cert que les diverses aplicacions han de fer front a un problema bàsic, com és el suport. Quin és l’aparell que proporciona la informació?. Amena i Salamanca van idear el servei sobre PDA, que encara s’ofereix en el portal de patrimonio movil, tot i que el balanç de la iniciativa és força negatiu. Probablement, el futur passa per aplicacions sobre mòbil que disposin també de GPS. Alguns s’han aventurat amb propostes imaginatives que combinen la ràdio, el GPS i la informació turística.
Ara bé. Si em demanen quina és la iniciativa turística 2.0 per excel·lència em sembla que em quedo amb MizPee. Què és MizPee?. Quina necessitat bàsica es gestiona pitjor durant les vacances?. Efectivament. Estem enmig del Passeig de Gràcia i, de sobte, notem que les sospites sobre la qualitat de les gambes estava justificada o que dues gerres de cervesa tenen un poderós efecte diurètic. El GPS indica a MizPee on et trobes i ràpidament et proporciona informació sobre els reservats més propers, ordenats per grau de nejeta. I és que la generació 2.0 sembla no tenir aturador.
Comentaris
www.edreams.es
www.atrapalo.com
www.ebooker.es
www.expedia.com
Però et recomano sobretot www.momondo.com (el naming, fatal) perquè integra 420 llocs i cerca les opcions més econòmiques (vols i hotels, no paquets). Si només cerques vols, passa't per www.minube.com
No oblidis fer un cop d'ull a www.tripadvisor.com, que et proporciona la valoració dels propis turistes.
També són excel·lents els viatges que programa kananga (www.pasaporte3.com)
Els dos són models de viatges relativament econòmics, que t'apropen a la realitat social i cultural dels llocs i (això sí) que no et proposen una oferta cinc estrelles.
Està tot més ordenat, però trobo a faltar al final de l'entrada principal una opció per veure les entrades més antigues. Va molt bé si fa dies que no veiem el blog.
El meu mail oyuguero@socialistes.cat