Apadrina el treu tresor



Catalunya té poc més de 500 museus, que acullen uns 22 milions de visitants. Els 500 museus custodien en total unes 7,5 milions de peces. Quadres, escultures, retaules, teixits, murals, àmfores, joguines, armes. La mitjana és curiosa. Som 7,5 milions de catalans i els museus guarden la mateixa quantitat de peces. Cada català té un objecte en un museu. Aquesta sentència és una mitjana, una xifra simbòlica. Però podria ser l'excusa per una iniciativa que aprofités la feliç coincidència.

El meu tresor

Imaginem que els museus obren la porta a què cada peça inventariada pugui ser apadrinada per una persona. Les regles de joc podrien ser molt simples. Cada peça només pot tenir un padrí, cada català només pot tenir una peça de tots els museus del país. I posats a demanar, no pots apadrinar una peça d'un museu de la teva localitat. 

Els padrins són els 'representants' de la peça. La promouen, la donen a conèixer, investiguen sobre ella, la converteixen en la seva identitat. Potser el museu detalla el padrí de cada element. Potser crea una trobada annual de padrins, o simplement els posa en contacte en una xarxa social. Potser descobrim una obra perquè un padrí ens la valora. I segurament recuperem el valor de l'extraordinària capacitat creativa concentrada en una peça custodiada en un museu.

Funcionaria un #ApadrinaElTeuTresor?

Comentaris

Buenas!! que interesante tu artículo, ha sido una información muy útil que estoy segura que usaré. Estoy deseando que subas nuevo contenido pronto. saludos <3
Me gusta mucho tu página en general y este artículo en particular me ha encantado, siento que le dedicas mucho tiempo y que disfrutas lo que haces. mucha suerte!!!
rubio comercial ha dit…
No se si estoy de acuerdo con todo lo que has escrito pero sin ninguna duda lo haces desde el respeto y la educación. Tener puntos de vista distintos a los míos es una oportunidad para poder aprender cosas nuevas. Deseando que subas más contenido. Un saludo!!!
¡Ahhhhh! sí, sí, te explicas perfectamente. Comprendido, lo haré así.
Mil gracias
atentamente Inma
Me gusta mucho este blog, cada semana estoy atenta para ver si subís contenido nuevo.
Muchas gracias.
Agencia SEO Madrid ha dit…
Acabo de descubrir vuestro blog y me encanta!!!! gracias por compartirlo con nosotros.
Cerrajero Aceuchal ha dit…
Información muy útil, era justo lo que estaba buscando, muchas gracias por compartirlo con nosotros. Un abrazo

Entrades populars