Els meus 10 spots turístics favorits
Tot i que les empreses s'adrecen a poc a poc cap a models de promoció 2.0, la forma més convencional de donar a conèixer una destinació és amb un spot comercial. La majoria dels anuncis turístics són previsibles: vistes aèries, turistes feliços i un collage d'activitats sempre repetides, el swing del golfista, la capbussada a la piscina (splashh), les BTT, el sopar amb espelmes o els submarinistes al costat d'un peix globus... HI ha, però, excepcions molt notables. Aquests són, d'acord amb la meva opinió, deu bons anuncis turístics. Quins són els seus?.
10. Sri Lanka
És cert. Un altre anunci basat en les vistes aèries amb escenes més o menys convencionals. De vegades, però, els recursos clàssics funcionen. I el país tambe hi ajuda.
9. Indonesia
Un excel·lent treball estètic que juga amb el concepte clàssic de tradició i modernitat. El joc narratiu de la papellona és una mica naïf, però efectiu.
8. Filipines
Una bona forma de convertir un eslogan ("More than the usual") en un fil conductor. Molt bona sintonia i fantàstics jocs d'imatges.
7. Grècia
Eolos, Prometeu, Ulisses, les sirenes... Si viatjar és somiar despert, per què no emprar els mites?. Les imatges estan construïdes sobre sensacions.
6. Nuevo México
Ja que Nuevo México és un referent pels ufòlegs, l'anunci juga amb el concepte "el millor lloc de l'Univers". Com fer un bon anunci amb pocs recursos. I no hi apareix la destinació!.
5. Índia
Una bellíssima sintonia i una gran fotografia. La presentació de l'India a partir dels propis habitants. No és una exhibició de natura o patrimoni, sinó de la cultura viva.
4. Israel
Una mirada sorprenentment deshinibida del concepte de Terra Santa. No es perdin tampoc aquesta promo realitzada amb motiu del Campionat de Futbol de 2006.
3. La Rioja
El turisme és, abans que res, biografia. La magnífica promoció de La Rioja (la tierra con nombre de vino) incideix sobretot en la vivència, en la experiència dels protagonistes. Una obra mestra de la publicitat turística.
2.Suïssa
Una línea d'anuncis molt curiosa, adreçada al públic femení (i al públic rosa). Igual que la promoció d'Israel, coincidí amb la Copa del Món de futbol. Però a Suïssa, els homes dediquen poc temps al futbol...
1. Nova York
Una absoluta delícia. El turisme no presenta la realitat, sinó que juga amb els somnis. Per això, el NYC de l'anunci és una simfonia desbordant d'imaginació. A més a més, la factura tècnica és impressionant. Un luxe.
Publicat a Clan-destinos
10. Sri Lanka
És cert. Un altre anunci basat en les vistes aèries amb escenes més o menys convencionals. De vegades, però, els recursos clàssics funcionen. I el país tambe hi ajuda.
9. Indonesia
Un excel·lent treball estètic que juga amb el concepte clàssic de tradició i modernitat. El joc narratiu de la papellona és una mica naïf, però efectiu.
8. Filipines
Una bona forma de convertir un eslogan ("More than the usual") en un fil conductor. Molt bona sintonia i fantàstics jocs d'imatges.
7. Grècia
Eolos, Prometeu, Ulisses, les sirenes... Si viatjar és somiar despert, per què no emprar els mites?. Les imatges estan construïdes sobre sensacions.
6. Nuevo México
Ja que Nuevo México és un referent pels ufòlegs, l'anunci juga amb el concepte "el millor lloc de l'Univers". Com fer un bon anunci amb pocs recursos. I no hi apareix la destinació!.
5. Índia
Una bellíssima sintonia i una gran fotografia. La presentació de l'India a partir dels propis habitants. No és una exhibició de natura o patrimoni, sinó de la cultura viva.
4. Israel
Una mirada sorprenentment deshinibida del concepte de Terra Santa. No es perdin tampoc aquesta promo realitzada amb motiu del Campionat de Futbol de 2006.
3. La Rioja
El turisme és, abans que res, biografia. La magnífica promoció de La Rioja (la tierra con nombre de vino) incideix sobretot en la vivència, en la experiència dels protagonistes. Una obra mestra de la publicitat turística.
2.Suïssa
Una línea d'anuncis molt curiosa, adreçada al públic femení (i al públic rosa). Igual que la promoció d'Israel, coincidí amb la Copa del Món de futbol. Però a Suïssa, els homes dediquen poc temps al futbol...
1. Nova York
Una absoluta delícia. El turisme no presenta la realitat, sinó que juga amb els somnis. Per això, el NYC de l'anunci és una simfonia desbordant d'imaginació. A més a més, la factura tècnica és impressionant. Un luxe.
Publicat a Clan-destinos
Comentaris
Sense anar més lluny, alguns vídeos que, en crear-los, en principi no hi ha cap ànim publicitari, a l'hora de la veritat tenen tots els ingredients per ser eines de promoció tan o més autèntiques que qualsevol campanya de desenes de milers d'euros: http://www.turismegarrotxa.com/noticies/la-teva-primera-visita-a-la-garrotxa_70_107_noticias_detalle_ca.html
Coses d'això del 2.0...