Girosferitzant

Trobada de la girosfera. Una alquímia d'elements diversos. Segurament el més singular de la girosfera és la seva entropia. Polítics, professors, vicerectors, periodistes, politòlegs, geeks i altres espècies. Fins i tot, gironins a temps parcial com en Marc Vidal. Em trobo el mestre de cerimònies, l'Eduard, en Carles Puigdemont, l'amic Eduard Batlle que m'ensenya enginys de la BlackBerry, en Miquel (que ha fet un bon reportatge fotogràfic), en Toni Sellas, en David Rodríguez, en Camil Ros, en Miquel Duran cada dia més creatiu i divertit, la Marta Puig, en Narcís Sastre, l'Albert Simó, en Ricard Vaqué (company de velles batalles), el gran Jesús Badenes, en Francesc Grau, l'Eduard Muntaner, i dos estudiants com en Lamora i en David Caselles. Hi érem alguns més. Intentaré actualitzar la llista de presents a mesura que la meva memòria els rescati del fons del calaix.

Quan un col·lectiu fa un sopar, això vol dir que el col·lectiu existeix. Sopar junts és el certificat que ens uneix alguna cosa, que som nodes del mateix graf. No sé ben bé quin és el graf o per a què serveix, però existeix. De moment, em quedo amb la definició d'en Miquel Duran: la Girosfera és el col·lectiu integrat per les persones que volen formar part de la girosfera. Després del sopar, però, s'enceta la pregunta clau. I ara què?.

Xarxes

D'entrada, hem de reforçar les xarxes existents. Treballar de forma conjunta en el wiki de la girosfera. Col·laborar en els agregadors gironins com la girosfera i el tarla, els dos projectes d'edp. Participar en el col·lectiu de la Girosfera de Facebook. I participar dels debats i els intercanvis actius del twitter, l'àgora en la que coincidem molts dels girosfèrics. És com una versió 2.0 de Platea, per entendre'ns. Hem de saber crear noves xarxes, racionalitzar-les i sobretot, ampliar-les. La girosfera ha de saber integrar totes les veus gironines que es connecten amb les diferents xarxes socials.

Girosfera virtual - girosfera real

D'alguna manera, la girosfera ha de ser un espai de reflexió (una mena de Think Tank) sobre la societat 2.0. Per això, només té sentit si som capaços de connectar el món virtual i el món real. Si podem proposar / suggerir, per exemple, un model d'administració local més eficient basat en la lògica 2.0. Hi ha moltes formes de crear i difondre aquest coneixement col·laboratiu. Però d'entrada seria necessari començar amb unes Jornades de la Girosfera.

Us proposo un repte. Programem unes Jornades 2.0. Fem de la participació, del treball en equip i de l'esforç col·laboratiu el principi bàsic d'aquesta trobada. Ni power point, ni ponents, ni xerrades. O almenys, les mínimes possibles. Tallers, taules rodones, xarxa i difusió. I com tots els esdeveniments han de tenir una data, proposo un dia simbòlic: l'11 de desembre de 2008. Es commemorarà el centenari de la fi del tercer setge de Girona. Som-hi?.

Comentaris

Anònim ha dit…
l'11 de desembre de 2009?

potser millor el de 2008!:D
Vida quotidiana ha dit…
Com molt bé comentes, un cop s'ha aconseguit fer la primera trobada presencial, cal plantejar-se nous reptes. La proposta que fas és molt bona, però la pregunta del milió és: de què aniran les jornades?

Felicitats pel teu bloc que encara no coneixia i està molt bé. A veure si amb més calma puc navegar-hi amb prou detall.
Donaire ha dit…
Ja ho he canviat. Crec que no cal esperar el 2008
Jesús Badenes ha dit…
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Jesús Badenes ha dit…
Em treurás l'accent, si us plau. En Batlle ha fet un «estropici» i se l'ha inventat, l'accent. Badenes és paraula plana i sense cap accent.

Per cert, Platea és on realment va acabar el B&B de divendres... Confio que «gran» no es refereixi a l'alçada ;)
Anònim ha dit…
Sempre la mateixa història. Quan arriben eleccions, els polítics feu twitters, blogs, girosferes i mandangues. I quan passin les votacions fins d'aquí quatre anys. I si t'he vist no m'en recordo...
Donaire ha dit…
David

És difícil coordinar-nos, però haurem d'intentar crear un sistema de relacions i de decisions àgil.

Jesús

Ja està canviat.
Podríem fer un Platea a Second Life i trobar-nos de tant en tant
pau ha dit…
Ei, Donaire, penseu en els que no Twittegem!
Jesús Badenes ha dit…
Quin gust té la cervesa de Second Life?
Anònim ha dit…
Second Life... no ho sé perquè com que tinc una targeta gràfica integrada en placa la gent de Linden Labs no em considera prou important, suposo. A mi, en general, em va de pena amb un PC que, de sempre, m'hauria agradat tenir (i ara tinc). Deu ser que hauré de passar-me a Mac... funciona (bé) SL en un Mac? :-D
Ui la cervesa al Second Life deu ser bastant insípida ;)

Em sembla bé lo de les jornades 2.0, i a més fins al desembre hi ha temps suficient per pensar-ho i preparar-ho.

Jo per la meva part ja he començat a buscar gironins perduts dintre la meva col·lecció de feeds, per invitar-los a la Girosfera, que segur que molts ni tant sols n'han sentit a parlar. Us animo a fer el mateix.
Anònim ha dit…
Vaig marxar abans que arribessis. Em sap greu no haver-nos conegut personalment, però segur que hi haurà noves ocasions. M'apunto per al desembre i m'agrada el plantejament obert que en fas. La Girosfera té bona pinta!
Francesc ha dit…
Trobo molt bona la reflexió, però hauríem de trobar-nos i fer un altre sopar o cervesa (si pot ser que no sigui ínsipida), les jornades ho trobo fantàstic, però hauríem de tindre clar quin és el nostre rol dins la Girosfera¡

Entrades populars