31 de juliol 2008

I Love Cink


M'agrada (i molt) la iniciativa de cink, una iniciativa dedicada a l'agitació 2.0 de les empreses i les institucions. Facin un cop d'ull a la proposta i anotin el contacte en un post-it virtual. Per què els recomano Cink?

1. Està integrat per equip de persones intel·ligents i dinàmiques. Gent que seria capaç de crear un servei d'atenció al client d'una empresa de telefonia mòbil que funcionés realment. I a més, bons amics.
2. Permet estirar el fil d'iniciatives tan brillants com Experiència 2.0.
3. Aposta pel valor dels consumidors actius, que valoren, critiquen, comparen, participen i actuen.
4. Contribueix a substituir la publicitat 1.0 (generalista, egòlatra i banal) per la publicitat 2.0 (orientada, autocrítica i complexa). És publicitat la publicitat 2.0?.
5. Afavoreix la generalització de les eines 2.0 en àmbits empresarials petits, gràcies a uns preus realment molt baixos. Són l'Ikea de l'agitació 2.0?.
6. Facilita l'entrada de les empreses al món 2.0. L'única possibilitat de supervivència de les iniciatives 2.0 és la incorporació (també) de les empreses, els negocis, els sectors i els consumidors. Sé que està de moda la puresa de les xarxes, però a mi no només em sembla un posició naïf, sinó també orientada a la inanició 2.0.
7. Actua en la transformació del model de negoci. Una empresa amb blog, twitter i facebook mai més serà la mateixa. És cert que la iniciativa ha generat una sana controvèrsia, amb opinions per a tots els gustos, però jo soc de l'opinió que les empreses amb un servei 2.0 deixaran de ser empreses convencionals.
8. Visualitza la possibilitat de fer de les iniciatives 2.0 una oportunitat de negoci més.
9. Millora la cultura 2.0. Cink és una autoescola.
10. Han incorporat als espais 2.0 un grup molt interessant d'empreses.

Una oportunitat de situar les empreses i les institucions en l'univers 2.0. Que és, en definitiva, el món de les idees, de l'intercanvi, de l'opinió, de la crítica, de la participació, de l'estímul, de l'assaig - error, de la creativitat i, fins i tot, de la vanguàrdia estètica.