19 de maig 2009

Marca Ciutat


Les ciutats són espais de convivència, calaixos de la memòria, laboratoris d'arquitectura, vivers de noves idees, dissenyadors de microrelats, tallers de talent, eixams de desigualtats, portes d'entrada i de sortida, utopies a ferro roent, coreografies de 9 a 5, tetris de l'horitzó, decorats d'un petó. Les ciutats són també marques. Ja saben que una marca és la forma com les persones perceben un producte o una organització. Què els suggereix Reus?. I Roses?. I Ulldecona?. I Batea?.

Actuar sobre la marca urbana vol dir actuar sobre la percepció de la ciutat, els atributs que els residents i els no residents associen a l'espai urbà. Treballar en la marca urbana vol dir suggerir els adjectius que s'adhereixen al nom de la ciutat: decadent, comercial, mestissa, sorollosa, sostenible, dinàmica, burgesa, festiva, misteriosa, sorprenent, onírica, tèrbola, ignota. Com és dissenyen els adjectius urbans?. Els residents i els visitants perceben la mateixa ciutat?. Quines són els eines de màrqueting urbà més eficaces?. Quins models són un bon referent?.

Marca Ciutat és l'únic seminari de màrqueting urbà que es realitza a Catalunya. Hi intervindran els millors experts en aquest àmbit com Toni Puig, Pau Canaleta, Josep Chias, Lluís Pastor o Antoni Gutiérrez - Rubí. Entre les novetats d'aquesta edició que se celebra a Roses, hi destaquen l'speech corner i els espais taller. Poden seguir el fil del seminari al canal de twitter o al facebook.  

1 comentari:

Albert Medrán ha dit...

Ens veurem al MarcaCiutat!