02 de març 2010

CDC, el club del chiste



El nom no fa la cosa, és cert, però les empreses de naming saben que un bon nom sempre ajuda. Els nous partits polítics han abandonat els acrònims i han optat per noms més o menys evocadors, com Ciutadans, Reagrupament, Decideix o Alternativa. Però els partits tradicionals mantenen els vells noms i són més coneguts pels acrònims. El problema d'aquestes denominacions és que és altament probable que coincideixin amb altres acrònims, com saben molt els webmasters dels partits polítics.

Així, per exemple, el PPC és també el pay per click o el pocket PC. ICV pot ser l'índice de calidad de vida o l'Instituto de cerámica y vidrio. ERC és el Campionat europeu de rallies o una enfermedad renal crónica. El PSC és el certificat del prestador de serveis. UDC pot ser la classificació universal decimal o la Unió Club de dobermans. I CDC és el center for disease control. Entre molts altres, és clar. És el risc dels acrònims...

Fent zàpping vaig veure el programa d'Antena 3 el Club del chiste, l'enéssim programa d'acudits més o menys ben trobats. El problema és que els humoristes expliquen les seves gràcies envoltats d'un immens CDC, que provoca tota mena d'associació d'idees.

2 comentaris:

GLbonafont ha dit...

Ostres, bon post! Malgrat les conyes que suscita la provocació del títol, també val a dir que el naming, com bé dius, va molt més enllà. Un altre exemple que afageixo al teu llistat (i que trobo interessant) és el de Plataforma per Catalunya (PxC), que pretén amb el nom simular una plataforma veïnal per tal de potenciar el seu discurs suposadament "apolític" i apropiar-se dels seus atributs (totalment falç, ja que les plataformes veïnals acostumen a tenir estructures transversals i PxC és el paradigme de la verticalitat).

don-aire ha dit...

Es pot estirar el fil, sí.
Pels escaquistes com jo PxC sempre serà Peó per Cavall. ;)