04 d’octubre 2011

teet01










Hem iniciat el primer dia de l'assignatura Tipologies i estratègies dels espais turístics (teet01), un experiment d'assignatura 2.0 que intenta aplicar alguna de les idees de la web 2.0 a la docència universitària. 
  • Una assignatura beta permanent
  • Una assignatura basada en la intel·ligència col·laborativa
  • Una assignatura que fomenta l'actitud activa dels estudiants
  • Una assignatura "oberta"
Hi vols participar?

Un dels objectius de teet01 és trencar la frontera artificial que separa la Universitat del "món real". Per això, intentarem que els qui estan "a fora" puguin interactuar amb els qui estem "dins". En certa manera, intentarem que els no estudiants entrin a les aules universitàries i intercanviïn informació, punts de vista, enllaços, dades, dubtes i algunes solucions.

Hi ha moltes formes de participar en teet01:
  1. La conversa al twitter es farà amb el hasthtag #teet01. Es pot seguir el fil de la discussió, aportar idees, discrepar, incorporar noves mirades o simplement llegir les piulades amb actitud merament voyeur.
  2. Les persones que ho desitgin poden entrar a formar part del grup d'assessors externs del teet01, un grup de twitter que reuneix tots els comptes de twitter que han manifestat el seu interès per seguir el fil de l'assignatura.
  3. Podreu interactuar també amb els mateixos estudiants. Aquí teniu el grup dels estudiants de teet01, els professionals del turisme que ve, com La Masia del turisme de la propera dècada.
  4. Es pot piular en qualsevol moment, però és probable que les majors puntes d'activitat es donin durant les classes. A la meva agenda pública, podeu consultar els horaris de teet01. Participar al #teet01 durant les sessions docents és una forma d'esdevenir estudiant (o professor) a distància.
  5. Cada nou tema s'inicia amb un interrogant (com ara "és sostenible el turisme sostenible?"). Les respostes sempre són complexes, dinàmiques i controvertides. Incorporar les visions externes és una forma d'enriquir el procés de coneixement.
  6. Tot el material docent és públic. Al compte de prezi que gestiono podreu consultar les sessions docents, que seran penjades sempre abans de la classe. 
  7. L'assignatura és beta permanent, és a dir, tant els estudiants com els observadors externs poden fer suggeriments sobre la pròpia organització de l'assignatura: temes que es poden tractar, organització de les sessions, innovació docent... Classes en streaming?. Geolocalització?. Delicious?. Formats audiovisuals?... 
  8. En aquest blog, aniré ampliant alguns temes amb nous continguts, debats o materials complementaris, que es poden seguir amb l'etiqueta teet. Hi incorporaré també aquelles referències que m'envieu i que poden ser útils per al desenvolupament de l'assignatura.
  9. L'eina de síntesi de la informació serà l'storify. Podreu consultar els documents elaborats pels estudiants o bé, podreu crear els vostres propis documents. 
  10. Hem obert una pàgina de facebook, per a lliurar-nos de tant en tant de la tirania dels 140 caràcters. Allà podeu accedir a altres materials complementaris.
Estudiants de turisme, recercadors, turistòlegs, redactors de guies de viatges, caps de màrqueting, gestors d'oficines de turisme, planificadors turístics, curiosos, viatgers a temps parcial, somiatruites, tastaolletes 2.0, professionals dels Matins de TV3, aspirants a Dr. Livinsgtone, bloggers turístics... iniciem el trajecte. Ens acompanyes?.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Jo he tornat a emprendre la carrera de turisme i m'encantaría participar-hi.
E.mail: mmogarella@gmail.com/ mmoga@uoc.edu
Ja Em diràs quelcom , Sr. Donaire.

jaume marin ha dit...

Recomanaria que cada pregunta anés encapçalada per un Q. O sigui la primera Q1, la segona Q2, i així successivament. Seria genial que les respostes comencessin amb A1, A",... refererint-se a la pregunta concreta.
és un suggeriment!!!!