06 d’octubre 2012

Una assignatura 2.0. #teet02


Amb l'experiència del curs anterior, iniciem la segona edició del #teet, l'assignatura de Tipologies i estratègies dels espais turístics (de la Facultat de Turisme de la Universitat de Girona) que s'organitza amb l'ajut del twitter. Podeu seguir en aquesta cerca totes les incidències del #teet01.

Per què twitter?

El principal objectiu és convertir els estudiants passius en estudiants actius. Twitter permet que els estudiants puguin aportar qualsevol peça que millori la comprensió de l'assignatura: un comentari, un enllaç, un debat, una rèplica... La Universitat necessita que els estudiants esdevinguin els actors (principals) i no els espectadors de la docència. 

M'agrada twitter perquè és una eina molt senzilla. Tot i que la majoria de la classe no hi té un perfil, no hem necessitat més de quinze minuts de formació per a què entrin a formar part de l'univers piulaire. M'agrada perquè és ràpid i directe: La interacció durant la classe pot ser molt activa, fins i tot hiperactiva. Aquest curs provarem de mostrar el TL del #teet02 durant la sessió. M'agrada perquè trenca els límits espacials i temporals de l'aula: Podem piular des de qualsevol lloc i en qualsevol moment. Es poden crear debats paral·lels de forma espontània. I m'agrada finalment perquè és una eina oberta, que permet que tothom (que vulgui, és clar) pugui unir-se a les nostres sessions i als nostres debats.

Les novetats del #teet02

El #teet02 presenta algunes novetats, tot i que ens hem basat en l'estructura bàsica del curs anterior, que ens va donar molt bon resultat. Aquestes són les noves propostes.

a. Cinc temes, cinc interrogants

L'assignatura està organitzada entorn a cinc temes (litoral, cultural, natural, neu i urbà). Cada tema crearà una pregunta concreta, que intentarem respondre amb els materials, les sessions docents, les lectures i, naturalment, la interacció entre els estudiants, els assessors i els curiosos. Aquestes preguntes clau ens ajuden a organitzar el debat entorn una idea bàsica, per tal de neutralitzar la dispersió que vàrem detectar en alguns moments del curs anterior.

b. Una assignatura en obert

Tot el material del #teet02 (lectures, treballs, documents, prezis) serà de consulta pública, de manera que un espectador exterior podria seguir, si volgués, les nostres aportacions. Cada tema tindrà un material d'autoavaluació que serà igualment públic, el que ajudarà els espectadors externs a testar el seu grau de coneixement. I, finalment, tot el material que generin els estudiants, tots els seus treballs, podran ser també consultats públicament, perquè utilitzaran eines col·laboratives.

Podeu participar activament al TL del twitter emprant el hashtag #teet02, seguint les entrades d'aquest blog etiquetades amb el teet i visitar la nostra pàgina facebook, on trobareu les incidències, comentaris i aportacions dels estudiants.

c. Eines 2.0

Durant el curs, els estudiants hauran de presentar pràctiques que estan basades en eines 2.0. Ho fem, en primer lloc, per a millorar la seva habilitat en unes eines que són imprescindibles per a la pràctica turística contemporània. I també perquè volem compartir els resultats de la seva creativitat, el seu talent i la seva dedicació. Concretament, els grups d'estudiants presentaran pràctiques amb foursquare, google maps, pinterest, storify i, lògicament, twitter.

Aquesta és la segona part d'una aventura que intenta explorar nous camins, noves formes d'ensenyar, d'aprendre i de relacionar la Universitat i el seu entorn. És, com totes les exploracions, un camí incert. I és, sobretot, una ruta oberta i participativa. Us convidem a formar part d'aquesta iniciativa. Tots els comentaris, aportacions, suggeriments i, fins i tot, crítiques, seran molt benvinguts.

1 comentari:

Anònim ha dit...

"fins i tot, crítiques, seran molt benvinguts".

Ets un 2.0, aquest insult és màxim.