04 de febrer 2013

#nouturisme

Res serà com abans. Nous turistes, nous nínxols de mercat, nous competidors, nous gadgets, nous formats d'informació, nous codis ètics, nous espais, noves arquitectures, nous paradissos... No sabem com serà el turisme que ve, el nou turisme. Però sabem que no serà com és ara. No és fascinant?.

Avui comencem una aventura per a dibuixar el retrat robot dels turistes de 2038. Projectarem les tendències, auscultarem els nous canvis socials, ajustarem els mecanismes geogràfics, debatrem sobre el tic tac ocult de les dades i intentarem imaginar cap on anem. Som 30 estudiants i un professor a la recerca d'un nou turisme. I només tenim dos mesos.

Volem compartir els nostres avenços. I, naturalment, ens vindria de gust conèixer les seves intuïcions o les seves certeses. Durant dos mesos, el hashtag #nouturisme seguirà el fil d'Ariadna del turisme que ve.  Podran accedir als materials i documents que elaborarem. Podran, si ho volen, seguir la narració com si fossin dins de l'aula.

D'aquí dos mesos, presentarem públicament els resultats de les nostres indagacions en un acte obert. Quinze presentacions breus, TED style, ens ajudaran a explicar què en pensem o què imaginem. Ja els indicarem el dia i el lloc. I l'enllaç on podran recuperar les quinze narracions. Avui hem començat amb la primera dosi de sessions TED i amb l'esperit del professor Sirolli com a background: "Vols ésser útil?. Doncs calla, i escolta".

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Podrieu començar amb la hipotesi que els nous turistes tindran menys poder adquisitiu: estem repartint els recursos entre 5 vegades més de població, la qual cosa els encarirà. Be diferent, be cheaper, be less

Joan Vila

Anònim ha dit...

Endavant!! Us seguiré amb molt d'interès i faré que els meus alumnes també us segueixin.

Espero poder aportar quelcom.

Molta sort!

Jaume Marín