El problema

El problema de fons no és el règim penitenciari de de Juana Chaos. Tampoc ho és l'encert del procés de pau. Ni els gestos, ni les declaracions, ni les converses. El problema de fons és més simple. El principal partit de l'oposició ha de recolzar la política antiterrorista del Govern. És un dels peatges que ha de pagar una oposició que aspira a governar: avalar la política antiterrorista del president del Govern, fins i tot si considera que és absolutament equivocada. Així ha estat en el passat. I així hauria de ser. Aquest és el moll de l'os. I la resta, focs artificials.

Comentaris

Anònim ha dit…
Sois cómplices de asesinato. Qué vergüenza, rendirse ante unos asesinos y entregar el estado a los terroristas. Tendreis vuestro castigo tanto en las urnas como en la vida posterior.
Anònim ha dit…
Estamos hasta los c... del grupo de corifeos que intentan justificar la indecencia. Podeis pintarla de verde, pero la mierda siempre será mierda.
Anònim ha dit…
Perdona una pregunta. Aquesta afirmació és vàlida també per la política exterior d'un país? (més important encara que l'antiterrorista). Ho dic perquè com el PSOE va utilitzar la guerra per guanyar vots i va dir que treuria les tropes d'Iraq, he pensat que potser aquesta llei de submissió de l'oposició al govern (que trobo molt pintoresca) s'hauria d'haver aplicat. No creus?
Anònim ha dit…
Su análisis es prueba de cargo sobre lo equivocado de la decisión. Una decisión así sólo se toma si se tienen cuatro asses (je) en la mano, que desactiven la oposición no solo de los contrarios sino de los propios. Por eso el error no está en las causas inmediatas de la decisión (cedo porque me quedo sin proceso), está en lo que se averigüa detrás.

Error, cobardía y equivocación. Por ese orden.

Ahora, para desactivarla, están echando gasolina al fuego: cambian las razones (de humanitarias a legales y de éstas a políticas), ponen el ventilador (cuando hay gente mojada a la que le puede dar una pulmonía), ZP se esconde detrás de otros (eso es lo peor, créame), y quieren montar una manifa artificial contra la guerra de Irak.

Han unido a la oposición, han dado fuerza a batasuna (Otegui no manda mucho por lo que se pudo ver el pasado sábado) y han fracturado la base socialista. Han rendido de hecho al Estado y, ahora, cualquiera puede seguir el camino de la coacción.

Siguen sin comprender que no existe problema político. Que el terrorismo en su origen no es más que una explosión freudiana de unos pueblerinos, despreciados por unos señoritos bilbainos que, matando, quieren vengar ese desprecio y "superar" a éstos. No hay razones históricas, políticas, sociales, religiosas y, menos, económicas para lo que ha ocurrido. Por eso la solución es solo una, como eficazmente vimos con Aznar.

Pero muchos socialistas (quizá no su caso) no comprenden nada.

PD: Hablando de otra ceguera (que no se cura ni pasando por el ESADE, joder), ha visto el estudio de Funcas? Seguimos echando la culpa al empedrao? Ya me dirá.
Anònim ha dit…
Caramba, Donaire, no tengo muy controlados sus comentarios, pero creo que con este post los está generando en tiempo récord. ¿Sabe qué le digo? Que tiene usted razón. Lo grave no es lo que se está haciendo, sino quién lo hace. Los mismos acercamientos "porque les obligaba la ley" que hizo el PP habrían sido, de hacerlas el PSOE, una inaudita claudicación del estado de derecho. Sólo diré una cosa más. La izquierda española de hoy no es la del 36. ¿La derecha española?
Donaire ha dit…
Queridos anónimos (esto no va por usted, don Güebos, que es de la familia)

He notado tres cosas que paso a reseñar si me lo permiten:

(a) Escriben ustedes sin dar la cara. Un servidor acompaña sus escritos de correo electrónico, fotografía (en fin, estoy es lo que hay) y hasta un listado de mis películas favoritas.

(b) Aportan ustedes cero argumentos. Aunque a lo mejor les sorprende "Que vergüenza" o "pintas una caca de verde" no se computan como tales.

(c) Uno que es curioso de naturaleza ha navegado por las aguas procelosas de Internet y ha localizado unos cuantos comentarios idénticos a los que vierten en este mi humilde espacio. Podrían tener la dignidad (al menos) de leer el comentario.

Y ahora les dejo que el Alcaraz debe estar montando otra manifa y llegarán ustedes tarde. Saludos a los de la bandera con el águila, señores.
Donaire ha dit…
Ahora vamos a por don Güebos, que éste sí hace un esfuerzo por argumentar. Entro al trapo:

1. No refuta mi principio básico. La política antiterrorista no se cuestiona. Punto pelota. No hay más. Le voy a explicar un secreto: el PSOE estaba en contra de la Ley de Partidos. Y de otras cosas varias que pasaron y no es necesario explicar. Pero se comió el pavo. Con plumas y todo.

Si este fuese un país normal, esto no se discutiría hombre de Dios. Le puedo dar tres mil ejemplos. Si el Gobierno dice que la lucha antiterrorista se hace con vestido de bailarina rosa y pompones en los tobillos, pues nos afeitamos los espinillas.

2. ¿Y sabe por qué?. Porque no es serio hacer de la política antiterrorista un arma política. Su análisis es correcto, pero totalmente al revés. Dele la vuelta y funciona. Aquí el problema de verdad es el siguiente:

El señor del bigote y la melenita nos metió en una guerra con mentiras. Luego, no es capaz de responder a las evidencias de un riesgo de atentado islámico. Después, intenta tapar con mentiras lo del 11 M. Y cuando se hace la luz y las teorías ridículas se desmontan como la Torre Eifel de cerillas al lado de un pirómano, se van a jugar a otro campo, porque en el que estaban jugando pierden 11 a 0.

3. Usted visita blogs diversos y por tanto me evito ser redundante. Pero ¿cómo explica la abrumadora evidencia de los precedentes de medidas similares en tiempos del PP?. No entiendo cómo alguien inteligente como usted puede sostener que una acción realizada varias veces por el PP en tiempos aznarianos se convierte de repente en un acto de traición a la Patria. ¿Por qué no le fue antes?.

Es como lo del Estatuto andaluz. ¿No ve que no se puede votar a favor unos articulos y al ismo tiempo llevar los mismos artículos al TC?. No se deje tomar el pelo.

¿Se refiere usted al estudio de Cereijo?. Hombre. Muy previsible. Esto de los indicadores es como las puntuaciones de Eurovisión. Letonia siempre vota a Lituania.
Jaume P ha dit…
Estic d'acord amb tu amb lo del pacte antiterrorista. Quina llàstima que amb el tema basc el PSOE s'enfronti al PP i en canvi amb el tema de l'Estatut el PSOE aprofiti al PP per retallar.
Es veu que si que tot era molt federal i ara tenim i tindrem superàvit fiscal. Tan bo i federal es l'Estatutet de la Moncloa que seu ser per culpa del Català que Catalunya fa 6 anys que divergeix d'Europa, les infraestructures son de cine (mut però cine, gràcies RENFE/ADIF) i l'aeroport tindrà un HUB intercontinental (amb un únic vol directe a Alaska anual naturalment, gracies AENA). Ah i Andalusia sense despentinar-se ni discutir-ho ni el PSOE ni el PP se li reconeix una "DEUDA HISTÓRICA" amb números (disposició adicional segona), no com al Estatutet de la Moncloa que se'ns diu que s'invertira el nostre pes del PIB menys noseque en infraestructures, que ara ja no se sap ben bé que es (en canvi a Andalusia parlen de INVERSIONS! no INVERSIONS EN INFRAESTRUCTURES MENYS EL FCI).
Mentre a la meva filla per anar a l'oculista te una llista d'espera d'un any (la he portat a un privat naturalment), a Andalusia operen els transexuals.
Mentre Catalunya divergeix fa sis anys Madrid despunta un colló, sent la més solidaria d'Espanya (diuen ells), quins collons!
(ah i si no t'agrada l'estudi de Funcas per que no li demanes a Solbes les balances, es amic teu oi? el PSC no es capaç de parlar amb ell i ferles sortir? quines penques)
Que recomanes que faci si tinc que muntar una empresa a Espanya? crec que millor poso la seu a Navarra no?
Anònim ha dit…
"Ahora vamos a por don Güebos..." pero oiga, es que no ha escuchado a ZP con las chicas en la hoguerilla con la guitar y el poncho y el amor del mundo mundial. Tráteme como tanhauser trata a sus chicas, hombrepordiosyporlavirgensanta...

1.- Uds cambiaron el rumbo de la política antiterrorista para ganar votos. Cortoplacismo electoral de nefastas consecuencias.

2.- Con lo de la aceptación del chantaje del terrorista (que es que se le olvida hombre) la han vuelto a joder. Y, encima, no dan la cara.

3.- Lo que único que no se debería discutir es la política exterior auque no guste y se haga con los pies encima de la mesa, porque nos debilita, atrae enemigos y, alguno incluso, lo aprovecha poniendo(nos, efecto sede) bombas para cambiar las cosas. Ahora somos más que ridículos.

Estamos mayores ya para milongas, pero si quiere, traiga la rueda del molino del hereu y comulgo.

Besos y mucho amor, que me voy al viscoelástico.

PD: Por cierto, y ZP, dormirá en un colchón de agua?
Donaire ha dit…
Sigue usted dando vueltas a la noria y no contesta lo relevante. Mi argumento primero es que la política anti-terrorista no es política. Si usted no está de acuerdo con este punto, debe explicitarlo y (sinceramente) me costará mucho entender sus argumentos. Y si usted está de acuerdo con ello, entonces debe pedir al PP que deje de hacer el ridículo. Lo demás, ya se lo dije, son fuegos artificiales.

Sólo le recuerdo que éste es el punto primero del Pacto Antiterrorista al que invocan los populares cual Santo Grial. Reconozca usted que la gente del PP son más postmodernos que Lyotard y Derrida juntos. Una cosa quiere decir una cosa y quizás la otra.

Y tampoco me aclara usted porqué los 3.000 precedentes del PP no le parecen censurables. Sacan a un etarra de la prisión y se carga a un individuo. Acercan a presos para lograr la liberación de Ortega Lara. Reducen sistemáticamente las penas. Rebajan la pena a de Juana por un libro sobre ETA...

No se vaya por los cerros de Úbeda, si es tan amable, y conteste lo esencial.
Donaire ha dit…
Hola Jaume

Si has de crear una empresa, l'has de crear a Catalunya. De fet gairebé la meitat de les empreses estrangeres que s'ubiquen a l'Estat (amb perdó) ho fan al nostre país. Això (i una dotzena de dades més) contradiu la teva visió apocalíptica del món.

Ja que és evident que domines l'economia, recorda que hi ha dos principis comptables bàsics: el principi de la prudència i tancar els balanços a final de l'exercici. Ho dic perquè encara no s'ha reunit la comissió bilateral i tot just fa 100 dies que tenim nou govern i ja anticipes els resultats. No sabràs què faran Barça i Madrid el dissabte?. I qui guanyarà l'Oscar el 2009?.

Solbes amic meu?. He, he. Els meus amics (els de tota la vida) no són socialistes. Això no vol dir que els socialistes no siguin amics meus. En tot cas, Madrid està molt lluny. Com a molt, veig de tant en tant a en Castells. I recorda que ara soc un militant de base. Com tu.

Records i gràcies per la teva visita.
Anònim ha dit…
Cabrones: Vencereis pero no convencereis.
Anònim ha dit…
El problema com diu en Jaume es que el PSC es dedica a parlar de ETa i on treballa pel govern del país; han estat cent dies perduts, cent dies de grisor, cent dies perfil baix i de lenta desaparició del país; cent dies de tristesa. Només hi ha una bona notícia, i és que ja falta menys per un canvi.
Jaume P ha dit…
Desconfio perquè he vist com ens ha anat amb lo de les infraestructures. No tinc visió apocalíptica, es visió realista.
Imagina que tenim un contracte en una comunitat de veïns i la comunitat et diu "Invertiré en la teva casa, en la neteja de l'escala el corresponent al teu IRPF menys un coeficient de sol·lidaritat, que fixarà la comunitat, ja que ets ric" i a uns altres veïns els hi firmen "invertiré en la seva casa en la proporció a les persones que hi viuen", ja que hi viuen molts. Ja es veu qui ha firmat malament, no? ("en la neteja" i la paraula "menys" ens indiquen qui hi perdrà). De moment el concepte "neteja" ja s'està discutint ja que la comunitat diu que no son totes les despeses divisibles, del 18% (el que li toca per IRPF) s'ha quedat en un trist 14% (en el total de despeses que son repartibles a cada veí) però es que això es pressupostat i el president de l'escala, crec que ens te mania per semblar rics (que no ser-ho) i per parlar en un idioma que no es el del "imperio", te la dèria de realitzar un màxim del 70% del que pressuposta. On ha quedat ara lo de les "posicions relatives" que ens defensava i la bondat (federalisme!!) del text?
Si el Castells es amic teu, digues-li que em sembla massa bona persona per anar a negociar res amb en Solbes. Que delegui en, per exemple, l'Ibarra ara que es jubila d'Extremadura.
Sobre que ets militant de base, recorda que jo no ho soc. Vaig intentar entrar a ERC però el "consell nacional" no va acceptar-me per un mail que els hi vaig enviar (ho explico al meu blog)
De totes maneres espero veure com acaba lo de les comissions bilaterals, i respecte a lo del pres etarra, estic d'acord amb tú. De fet tota la condemna per articles d'opinió, que he llegit (dubto que cap del PP ho hagi fet), no crec que tingui cap fonament. El tema es que el PSOE ha fet que un pres condemnat a tres anys per uns articles pugui passar l'ultim any de condemna a casa, lo dels 25 assassinats ni el no penediment no pot contar ja que tots som iguals en front la llei.
Records a tu també i felicitats per l'èxit del blog.

Entrades populars