22 d’agost 2008

Bicing

Llegeixo que l'ajuntament de Girona iniciarà el servei de bicicletes urbanes (el bicing) a partir de 2009. Em sembla una opció assenyada. Les densitat del trànsit de la ciutat fan pensar que el model de mobilitat clàssic està esgotat i amb les obres del TAV és possible que aquesta densitat es multipliqui. A poc a poc hem de ser capaços de recuperar la ciutat per als seus legítims propietaris, que són els ciutadans. El guió és prou conegut: ampliar les zones de vianants, incrementar les àrees de pacificació de trànsit i les àrees 30, potenciar la xarxa de transport públic, limitar l'aparcament en superfície i fomentar l'ús de la bicicleta.

El bicing és quelcom més que un mitjà de transport complementari. És una nova forma de relacionar-se amb la ciutat, més pacífica, més silenciosa, més epidèrmica. Una oportunitat per re-construir la ciutat i recuperar el diàleg entre la ciutat i els ciutadans. A l'agenda, es poden afegir dos nous reptes: un bicing metropolità gironí i un sistema de bicing vinculat amb les vies verdes, una mena de bicing turístic.

6 comentaris:

Josechu ha dit...

Me parece que es una buena iniciativa pero deberán estudiar bien como lo ponen en marcha. Nosotros lo implantamos en Gijón en 2004 y estamos viendo como ampliarlo ahora.

La fórmula de BCN está bien pero supone un enorme coste para las arcas públicas (que al final somos todos) y hay otras fórmulas ligadas al mobiliario urbano que suponen un importante ahorro. Ese camino lo iniciamos Córdoba y Gijón en España y luego lo siguieron otros como Sevilla.

En Francia son buenos ejemplos Lyon y París, con un sistema de última generación muy cómodo, práctico y extendido por toda la ciudad.

Por cierto, aquí es un éxito. En una visita reciente el embajador holandés comentó que le recordaba su país por el número de bicis que veía. Exageraba pero es un buen comentario ;-)

Pedro ha dit...

Us heu de plantejar si Girona fa baixada o pujada, a l'Hereu no se li va acudir que BCN fa baixada i tothom vol baixar però mai pujar les bicis. és una ruïna.

don-aire ha dit...

Conozco el caso de Gijón. Es verdad que es muy caro para el municipio y quizás sí se deban explorar otros medios. En todo caso, es evidente que la ciudad ha experimentado un cambio. Podríamos valorar lo que cuesta gestionar el tráfico de vehículos y seguramente el costo por individuo sería superior.

Pedro

Tienes razón. La publicación de las balanzas fiscales es una buena noticia. Tienes razón. Las buenas noticias se acumulan. Un saludo.

Anònim ha dit...

Si voleu coneixer una mica l'història de la bicicleta urbana a Girona, poseu-vos en contacte amb "Mou-te en bici"

Des de l'any 1996 lluiten per aquest objectiu i l'Ajuntament només ven fum.

Jordi ha dit...

Ei Don, ha desaparegut el meu comentari!! ;) jejeje... i ja no recordo com ho exposava per tornar-ho a escriure..

Anònim ha dit...

Faran com el cas de Barcelona i es gastaran una fortuna en llicències de Windows per a tots els aparcaments o optaran per GNU-Linux (cost zero en llicències)?

S'admeten apostes.