31 d’octubre 2011

Storify



Després d'un mes de piulades al #teet01 hem acumulat més de 5.000 piulades d'uns 200 piulaires. Aquesta és una dada molt rellevant: Hi ha més actors fora de l'aula que dins de l'aula, tot i que "els de dins" són (som) més actius.

Storify ens ha donat l'oportunitat d'aprofitar el capital intel·lectual d'aquesta conversa. I ha demostrat que és una eina molt útil en la gestió docent.

Storify permet construir un relat coherent, una narració que intenti donar resposta a l'interrogat inicial ("Té  futur la Costa Brava?"). Com en un assaig convencional. En aquest cas, però, el relat està combinat amb les piulades dels estudiants i també les piulades dels participants externs. Per això, és una forma a mig camí entre l'assaig particular i el treball col·lectiu. 

El segon avantatge de l'Storify és la capacitat d'incorporar informació des de fonts diverses, com el twitter, el facebook, el youtube o el flickr. Això permet millorar les habilitats de cerca, combinar registres diferents (no només textuals, sinó també audiovisuals) i aguditzar la capacitat de selecció i el criteri. Entre l'activitat del #teet01 i els registres de la xarxa és fàcil caure en els efectes de la infoxicació. L'eina obliga l'estudiant a escollir les peces que millor encaixin amb el seu discurs.

Aquests són alguns dels treballs més destacats, un bon registre del talent dels estudiants, els futurs professionals del turisme.

I per què no?. Per en Gonzalo Adell
Diversificar-se o morir. Per en Pol Bisbe
Té futur la Costa Brava. Per la Sílvia Castañer
Costa Brava s'adorm. Per en Ricard Doga
D'on venim, cap on anem?. Per la Núria Gallart
La Costa Brava, un futur turístic?. Per la Míriam Morató
La Costa Brava, on es mereix. Per la Carla Morcillo